Saturday, September 26, 2009

Assalamualaikum w.b.t n salam sejahtera...
Tiba masanya untuk Bonekalife recruit ahli baru.. Kali nih Bonekalife nak cuba something yang baru lagi.. tak tau la berjaya or tak.. ahli yang Bonekalife nak cari adalah orang yang boleh buat 2D animation.. syarat2nya...

hmm.. tak der syarat kot.. tapi kalau boleh orang yang stay kat penang or kl.. sebab senang sikit berurusan... so kalau ada yang berminat nak join tue.. bagitau la ye..
:D.. contect kitaorang.. macam biasa la.. kat e-mail bonekalife@gmail.com or call 019-6146334 or kat myspace www.myspace.com/bonekalife...

hope ada la ye... ciou~



p/s: nih mus ambik kat youtube.. sori ye Julianimator.. sebab ambik tanpa kebenaran.. tapi kalau Julianimator sudi join kitaorang pun menarik tue.. :P..

Read more...

Sunday, September 20, 2009

Selamat Hari Raya...

Photobucket

Read more...

Wednesday, September 16, 2009

EP IndieRaya Release...

Assalamualaikum n Salam Sejahtera..
Akhirnya penantian sekian lama kini dah berakhir... Mus nak buat pengumuman nih... EP IndieRaya dah siap... Alhamdulillah... So aper lagi... Jangan lupa untuk dapatkan segera.. EP nih limited jer tau.. ada 40 Unit jer Mus jual.. so jangan ketinggalan..
Harga dier, satu EP RM20 sekali ngan kos penghantaran.. N Mus pakai penghantaran pos Ekspress(dijamin sampai esok)... Macam mana nak order??? Nih caranya..

Bank in kepada
Mas Ilmi Bin Masdar @ Awang Masdar
157410080293 (Maybank)
07360004810522 (CIMB)
lepas bank-in sms waktu,jumpah n tarikh bank-in kepada 019-6146334
n hantarkan juga detail anda seperti nama dan alamat untuk tujuan penghantaran kelak...

So aper yang di tunggu lagi... Dapatkan segera... N Selamat Hari Raya...
Ciou~

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Read more...

Monday, September 14, 2009

Update Semasa IndieRaya

Assalamualaikum w.b.t dan Holla..
Mus nak sampaikan kepada korang satu berita gembira... Untuk pengetahuan korang mixing n mastering untuk EP IndieRaya dah siap Sabtu minggu lepas.. n mus dah hantarkan kepada radio Hot.Fm dan juga X.Fm.. Harap2 sangat la radio tersebut dapat memutarkan lagu2 yang terdapat dalam EP IndieRaya tue.. N insyaallah minggu depan mus akan hantarkan lagi ke radio Sinar, Fly, Era dan juga Mix.. So, mus mintak bantuan dari korang untuk request mana2 lagu dari EP IndieRaya nih 2 3 hari sebelum raya nanti..


EP nih dijangka akan kuar pada Selasa depan bersamaan 15 September 2009. EP nih akan kuar dalam 2 version.. Iaitu dalam bentuk limited edition 40 Unit (harga RM20 termasuk kos penghantaran) dan juga version biasa (harga RM10 termasuk kos penghantaran).. Penghantaran yang mus gunakan adalah melalui pos Express(dijamin sampai esok itu tema diaorang la).. So keep on update k untuk dapatkan EP nih.. jangan ketinggalan untuk dapatkan yang limited edition tue...

Thanks kepada siapa yang dah support EP IndieRaya nih k...

Photobucket

Read more...

Teaser IndieRaya #5 – Emosa Pendosa feat. Aliaa Syarida

Assalamualaikum dan holla..
Band yang terakhir yang record dengan Subhuman Studio adalah band Emosa Pendosa.. Band nih membawakan satu perubahan yang baru dalam industri tanah air bagi lagu raya.. Tak tau la kalau sebelum nih mus tak pernah dengar plakkan.. tapi bagi mus nih la first time mus dengar lagu raya macam nih.. Kalau tak silap mus genre yang mus boleh bagitau pasal band nih adalah screamo.. tapi ada yang kata metal n ada yang kata hardcore.. so korang dengar sendri n layankan lagu raya yang akan dimuatkan dalam EP IndieRaya nanti.. Tajuk lagu yang dibawa oleh band nih adalah Cahaya Lebaran Pendosa.. Dari aper yang mus paham, lagu nih pasal seseorang yang banyak membuat dosa sebelum nih mencari keinsafan di bulan Ramadhan dan mencari keredaan di bulan Syawal.. Selamat mendengar..

Read more...

Sunday, September 6, 2009

Teaser IndieRaya #4 – Sazzie feat. Farra Band

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Ok.. tiba masanya untuk mus perkenalkan kat korang band yang ke-4 nih… Iaitu project band.. Bandkah?? Or lebih sesuai dikata solo?? Hmm.. susah nak kata tue.. sebab solo nih join ngan satu band untuk buat lagu raya nih…so korang la yang rate sendri k.. band or solo.. :p…

Band/solo yang must maksudkan adalah Sazzie feat. Farra Band… Sazzie nih adalah orang baru dalam industri indie nih.. dier tak pernah record mana2 lagu or join mana2 band sebelum nih… Untuk project IndieRaya nih merupakan first lagu dier nyanyi untuk korang semua.. So, boleh dikatakan budak baru belajar la.. :P.. Lagu pun Sazzie yang buat mean dari segi irama n musik yang lain ahli band Farra yang tolong buatkan.. Dari segi lirik plak.. Pun orang baru yang tulis. Orang yang tak pernah menulis lirik sebelum nih mencuba buat lirik… orang yang mus maksudkan adalah Amirul Faisyal..

Aper2 pun cakap banyak tak guna.. korang nilaikan la sendri k diaorang nih… Selamat mendengar… :D…


Read more...

Teaser IndieRaya #2 – DOTR(Death On The Rainbow)

Selepas 2 minggu berehat…

Kini recording diteruskan dengan band DOTR(Death On The Rainbow)..

Diaorang nih dak baru, tak sama ngan band Static Emily.. Semua baru first time recording.. But luckyly band diaorang ok gak la.. Yang lain semua ok, tapi yang prob just kat drummer..

Lama gak la recording kat drum jer.. ada la dalam 3jam setengah… Fuh… nasi b baik tak tertido mus kat studio tue… Tapi.. alhamdulillah la.. recording berakhir ngan sempurna..

Alhamdulillah… 2 down.. 3 more to go… Chaiok2.. :D … Ciou~

Read more...

Teaser IndieRaya #3 – Maleena

Band yang ke-3 nih merupakan band yang pernah mus perkenalkan dalam blog Bonekalife.. iaitu band Maleena… Band diaorang nih buat lagu lain sikit dari yang lain… Band diaorang buat lagu berbentuk sedih… Lagu pasal orang dah pergi n terkenang kembali waktu hari raya…

Best lagu diaorang… at least dalam kita bergembira menyambut hari raya, perlu gak kita ingat orang yang dah pergi.. betul tak?? aper2 pun layan la lagu dari diaorang nih.. lagu Maleena yang bertajuk ‘Tak Sempurna’

Read more...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP